Friday, June 19, 2009

kasut buatan gombak! :)


"pe salahnya kalo kasut saya buatan gombak?"
"x salah... kasut buatan gombak juga kan bagus...."

ingat lagi x iklan kasut gombak?
funny and so meaningful... buy and support local products k...

penah satu ari my fren 'A bukan name sbnr' ask me...
A : ain..kalo ko nk bli kasut, pe ciri2 yg paling penting yg ko cari pada kasut 2
dak-in : hmm... brand x penting.. yg penting keselesaan..

after dak-in finish my word, A belalu pegi penuh kehampaan..
dak-in pun agak heran and terpinga2 dengan gelagat A..
pe yang x kena ngn minah 2 ek?

x lama selepas peristiwa 2 dak-in jarang betemu dgn A.. its not bcoz dak-in bengang dgn gelagat yg x bernas yg dia tnjk.. its bcoz schedule dak-in as a student yg terlalu padat.. assignment la...assgnmnt lg.. test la.. bl kembali ke bilik pe lg yg mampu dak-in wat.. zzzZZzz.. syokkk... huhu ;)

a month later.. kalo x slp pekiraan dak-in la kn.. A tetiba je muncul kat bilik dak-in satu malam.. dlm ati terasa pelik gak coz A ngn dak-in bukan la terlalu rapat..
tp x pe dak-in layan kan aje..
A memulakan bicara.......
A :ain.. thx.. aku gn nasihat ko...
(dak-in betambah confius..)
dak-in : no prob.. (bantai je jwb pe pn)
A : aku da pilih keselesaan..
dak-in : bagus! (dak-in masih konfius sena nya)
and then A explain everything...
"aku keliru... aku sentiasa mencari something yg melambangkan kemewahan semata2.. kasut.. pakaian.. sume nk yg branded n mahal2.. mind set aku da tetap kan yang duit and luxury adalah yg tebaik untuk aku pilih...
and sampailah ketika nya bila melibat kan ati and perasaan..
aku terpaksa membuat pilihan...
de 2 lelaki dalam pikiran aku sekarang!
1) lelaki and kasut gombak... dia klaka.. caring.. mcm2 cite aku leh story kat dia.. tapi dia x seperti yg aku selalu inginkan.. kemewahan.. tp aku sangat selesa bila dgn dia..

2)lelaki and kasut nike nya.. seperti yang aku nak.. kaya.. bekereta.. tapi x banyak yg aku boleh bekongsi dgn dia.. dunia cm dull je bila dgn dia.. bored..

so slps aku dgr pndpt ko ari 2 and aku decide keselesaan...
and decision yg aku wat 2 adalah yg tebaik.. aku hepi banget dgn life aku skrg.."

dak-in senyum je dgr kisah A.. asal kan dia hepi..
kasut gombak yg terbaik

ini bukan kasut gombak!

No comments:

Post a Comment